Téma:

Tipy, jak efektivně a rychle zhubnout

Odborníci

Blíží se očekávaná plavková sezona a drtivá většina lidí se na tuto sezonu dychtivě připravuje. Zatímco někteří na své krásné postavě pracují už od začátku letošního roku, jiní začali až během jara, kdy se venku konečně oteplilo a kdy sluníčko lidi doslova nabíjelo svou energií. V případě, že se také řadíte k lidem, kteří chtějí zhubnout, máme pro vás několik tipů, jak to půjde rychle a efektivně.

Změňte své stravování

Ne nadarmo se říká, že z osmdesáti procent je to jen o stravě. Něco na tom opravdu bude, když změníte své stravování, uvidíte často změny i bez pohybu. Důležitá je pravidelnost, také pestrost stravování, dbejte také na dostatečný přísun vitaminů a jiných tělu prospěšných látek.

Odborníci radí, že každý pokrm dne, kterých by mělo být ideálně pět (je to však velmi individuální, obecně platí, že jídla by se měla konzumovat s dvou či tříhodinovým odstupem), by měl obsahovat vlákninu, proto na to dbejte. Stejně tak dbejte na to, že poslední jídlo dne by mělo být snězené dvě hodiny před spánkem. Opravdu se netrapte hlady od šesti hodin, kdy mnozí lidé jedí poslední jídlo dne v domnění, že zhubnou. Maximálně si tak jen podráždí žaludek.

Dostatečně pijte

Ovšem vodu! Nikoli alkohol nebo sladké šťávy. Stejně jako káva, tak i alkohol a sladké limonády tělo jen dehydratují, což není dobře. Navíc si třeba na takové kávě či alkoholu můžeme vypěstovat závislost, a to opravdu nikdo nemá zájem. Pijte raději vodu, a to čistou z kohoutku. Doporučuje se vypít dva až tři litry vody, což je zhruba osm sklenic. Odborníci jsou však toho názoru, že když bude pít člověk pravidelně během dne, je to zcela v pořádku. Rozhodně se nesnažte dopít zbylé litry na konci dne, jen zatížíte ledviny, které vám tak mohou vypovědět službu.

Hýbejte se

Bez pohybu to samozřejmě nepůjde. Sice je strava základním kamenem úspěchu, ovšem bez pohybu to nepůjde. Pamatujte ale, že pohybem se rozumí i obyčejná chůze. Co třeba začít chodit do práce pěšky?

Sdílet článek

Nejnovější články